הגנה של בית הדין על מובילי/ות התארגנות פיטורים
  
בית הדין לעבודה הורה בצעד תקדימי לחברה שזכתה במכרז להפעלת מזנון הכנסת לקלוט לשורותיה את אחראית הכיבודים ומובילת התארגנות העובדים. 

ביום 15.8.12 ניתנה החלטת בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים המורה לחברת שולץ ביסטרו בר בע"מ אשר זכתה במכרז הכנסת להפעלת המזנון, לקלוט לשורותיה את הגב' שירה כהן.

הגב' כהן עבדה במשך כ- 12 שנה במזנון הכנסת ובתפקידה האחרון שימשה כאחראית כיבודים והובילה את עובדי מזנון הכנסת במאבקים ארגוניים כנגד החברות שהעסיקו אותם והתחלפו.

בית הדין הורה על מתן סעד חריג זה, אשר משמעותו הינו כפייה על החברה להעסיק את המבקשת מבלי שזו הועסקה אצלה קודם לכן, עת הוכח בפני בית הדין כי הסיבה אשר בעטיה סירבה להעסיק את הגב' כהן היא מעורבותה בפעילות ארגונית למען העסקה ישירה של עובדי הכנסת.

בית הדין ביסס את החלטתו על העובדה שהגב' כהן עבדה במסירות במשך 12 שנים במזנון הכנסת, במסגרת מעסיקים שונים אשר התחלפו, באותו מקום וצברה זכויות. בית הדין מציין כי ניתן להחליף קבלן שירותים אך יחד עם זאת קבלן שירותים שנכנס למקום בו יש עובדים ובוצעה עבודה אינו יכול לפזר את כולם עת חלק מאותן זכויות שרכשו העובדים הינו שלא יפסיקו את עבודתם ללא סיבה מספקת ולמצער שלא יפסיקו את עבודתם על רקע פעילות ארגונית לגיטימית שהובילו.

בית הדין חותם את החלטתו במילים הבאות:
"חופש ההתארגנות כולל את זכותו של העובד להתאגד ולפעול למען ההתארגנות, מבלי שיהיה חשוף לפגיעה בשל כך. פגיעה בעובד על רקע התארגנות פוגעת בזכות ההתארגנות ובזכותם של העובדים שלא להיות מופלים על רקע התארגנות. המבקשת, כך התרשמנו, חפצה להמשיך לעבוד מצד אחד, אך ביקשה שעבודתה, כמו גם עבודת חבריה, תזכה לתמורה הולמת וליחס הוגן. על כך היא נאבקה ובשל כך נמנעה המשיבה מלהעסיקה, במקום בו עבדה 12 שנה".

  

 
 
 
כל הזכויות שמורות לאשכנזי טהון עורכי דין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.
 
 
 

כתובתנו: בית כלל, דרויאנוב 5, קומה 8 תל אביב 63143;טלפון - 077-2013690 פקס - 077-2013220 

כיתבו אלינו: at-lawyers@013.net

כל הזכויות שמורות למשרד אשכנזי טהון עורכי דין. האמור באתר איננו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.
למידע נוסף אנא צרו עימנו קשר.

Site Map  |  Make us your HomePage |  Top
  |  
לייבסיטי - בניית אתרים